Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGabriel, Rachael; Pereira, Jeni Day; Allington, Richard
TitelExemplary Teacher Voices on Their Own Development
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 92 (2011) 8, S.37-41 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterProfessional Development; Performance Factors; Interviews; Influences; Professional Autonomy; Technical Assistance; Collegiality; Educational Practices; Teacher Attitudes; Grade 4
AbstractThirty exemplary 4th-grade teachers in six states were interviewed to determine the factors that influenced their development. The teachers cited three influences on their development: specific kinds of professional development, collegial support, and a sense of engaged autonomy. They valued professional development that provided a systematic way to observe and interpret students' work and actions. All the teachers mentioned a mentor or peer support network with which they could share ideas and reflect aloud. And all experienced engaged autonomy in which administrators allowed teachers freedom but still supported them. (As Provided).
AnmerkungenPhi Delta Kappa International. 408 North Union Street, P.O. Box 789, Bloomington, IN 47402-1789. Tel: 800-766-1156; Fax: 812-339-0018; e-mail: orders@pdkintl.org; Web site: http://www.pdkintl.org/publications/pubshome.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: